Hurta

med Emma & Johanna

Variation

Kategori: Allmänt

Igår satt jag på världens tråkigaste möte och kände ungdomen rinna ur mig. Som tur är hade jag både morgontränat och cyklat stan kors och tvärs innan jag blev fast på den där mötesstolen i två timmar. Det var skönt att sitta still ett tag. Och med facit i hand var det bra att jag var med på tråkmötet eftersom gubbsen annars hade missat väsentliga perspektiv i arbetet i fråga. De var nämligen väldigt fast i gamla banor. Inget ovanligt när man arbetar inom infrastruktursektorn. Kanske inte ovanligt överhuvudtaget.
 
I träning sägs det ju också va bra att variera sig. Stämmer förmodligen alldeles utmärkt, efter sex veckors funktionell träning har jag börjat med fria vikter igen och kan nästan inte röra mig. Det är heaven, faktiskt. Kroppen är sjukt ovan.
 
 En rippad rumpa

Här, upplägg för två dagars röv-dödar-pass. Har norpat upplägget från Casalls time to wow och gjort en del modifieringar.

 

Alla övningar paras ihop tre och tre och görs 6 varv, 15 reps. Sen dör man.

 

Dag 1

Benböj (30 kg)

Stående rodd med hantlar (8 kg)  

Utfall (utan vikt, 15 reps på varje ben)

 

SumoSquat med medicinboll och överkroppsvridning (boll 5 kg)

Latsdrag smalt grepp (35 kg)

Raka marklyft (stiff leg deadlifts) (30 kg)

 

Intervaller på crosstrainern: 30 sek ös, 30 sek normaltempo ggr 15.

 

Dag 2

Marklyft (30 kg)

Axelpress med hantlar (5 kg)

Planka (1 minut)

 

Löpning: 15 minuter

Intervaller på crosstrainern: 30 sek ös, 30 sek normaltempo ggr 10.

 

 

Over and out!


Emman

 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: