Hurta

med Emma & Johanna

H&M i love you

Kategori: Träning

 
Men hallå hej!!! Stoppa pressarna! Kolla kläderna! Jag är sjukt peppad att få träna i de här kläderna! Det spritter i kroppen! Stört snygga ju! Eller du kanske tycker jag ser ut som en byggnads/vägarbetare?! Helt okej!
 
Kärlek och respekt
 
/ Johanna

Nostalgi

Kategori: Allmänt

Åh! Jag sprang precis på det här gamla klistermärket och blev alldeles till mig! Nej men hej pep jag och tog en bild. Vi hade motsvarande affisch i köket som barn. Jag tyckte kon var väldigt piffig m sina fina ögonfransar och blommor i håret. Som vuxen känner jag mig mer dragen till den gelande formfranskan i mustasch och basker. 
 
Jag gillar de här åttiotalsråden, betydligt mer ekologiskt hållbara än de kött-dieter som alla håller på med idag. 
 
Alla borde läsa Jonathan Safran Foers bok äta djur. Sedan skärpa sig. 
 
 
-Ems 

Variation

Kategori: Allmänt

Igår satt jag på världens tråkigaste möte och kände ungdomen rinna ur mig. Som tur är hade jag både morgontränat och cyklat stan kors och tvärs innan jag blev fast på den där mötesstolen i två timmar. Det var skönt att sitta still ett tag. Och med facit i hand var det bra att jag var med på tråkmötet eftersom gubbsen annars hade missat väsentliga perspektiv i arbetet i fråga. De var nämligen väldigt fast i gamla banor. Inget ovanligt när man arbetar inom infrastruktursektorn. Kanske inte ovanligt överhuvudtaget.
 
I träning sägs det ju också va bra att variera sig. Stämmer förmodligen alldeles utmärkt, efter sex veckors funktionell träning har jag börjat med fria vikter igen och kan nästan inte röra mig. Det är heaven, faktiskt. Kroppen är sjukt ovan.
 
 En rippad rumpa

Här, upplägg för två dagars röv-dödar-pass. Har norpat upplägget från Casalls time to wow och gjort en del modifieringar.

 

Alla övningar paras ihop tre och tre och görs 6 varv, 15 reps. Sen dör man.

 

Dag 1

Benböj (30 kg)

Stående rodd med hantlar (8 kg)  

Utfall (utan vikt, 15 reps på varje ben)

 

SumoSquat med medicinboll och överkroppsvridning (boll 5 kg)

Latsdrag smalt grepp (35 kg)

Raka marklyft (stiff leg deadlifts) (30 kg)

 

Intervaller på crosstrainern: 30 sek ös, 30 sek normaltempo ggr 15.

 

Dag 2

Marklyft (30 kg)

Axelpress med hantlar (5 kg)

Planka (1 minut)

 

Löpning: 15 minuter

Intervaller på crosstrainern: 30 sek ös, 30 sek normaltempo ggr 10.

 

 

Over and out!


Emman