Hurta

med Emma & Johanna

Burpees och böcker

Kategori: Allmänt

 
 
Förra åretets nyårslöften var att ta körkort och lära mig stå på huvudet.Det klarade jag av redan under första tertialen och hade sedan ett lugnt år. Fick i november för mig att jag skulle kunna ta 50 kg i bänkpress innan jul, vilket inte gick. Nå, jag var inte vidare olycklig för den sakens skull. Finns ju mkt mer i livet än att kunna lyfta tunga grejer.
 
Igår hade vi ett hyfsat vidrigt bootcampass, tror jag fick ihop det till en bit över hundra burpees. En hatövning som alla- förlåt - jävla crossfitmänniksor verkar älska. Inte för att 2014 ska gå i självplågeriets tecken, men kanske ska jag satsa på den övningen ändå. Ska klura på det där med att formulera ett mål, tänker mig att det snarare bör vara kvalitativt än kvantitativt. Nu kan jag hålla på hyfsat länge men det ser inte vidare smidigt ut, jag felbelastar förmodligen och har ingen vidare stuns varken upp eller ner... Nej inte vet jag. Ska googla saken.

I övrigt, läser tre bra böcker just nu:
Jenny Dinski - Främling på tåg. (Alltså hur fantastiskt kan det bli: Hur jag, med vissa avbrott, dagdrömde och rökte mig runt Amerika)
Margret Attwood - Oryx & Crake (varning man får dödsångest, men inte lika mkt som av Syndaflodens år- uppföljaren till Oryx&Crake som faktiskt är ännu bättre. En viss lillasyster bör läsa och kanske kan inspireras till att börja sopsortera)
Leif GW Persson - Pinoccios näsa (ligger och fnissar i sängen)
 
Over and out

-emman
 
 
Kommentera inlägget här: